Rechercher dans ce blog

Thursday, July 15, 2021

Buurtbewoners 3M-fabriek laten bloed onderzoeken: “Bang voor PFOS? Ik ben vooral geschrokken van mijn lengte” - Het Nieuwsblad

Zwijndrecht -

In Zwijndrecht zijn de eerste bloedstalen afgenomen van de mensen die in de buurt van de 3M-fabriek wonen. Er wordt gemeten hoeveel van de chemische stof PFOS ze in hun bloed hebben. Ruim 12.000 buurtbewoners komen in aanmerking voor het onderzoek, maar voorlopig meldden slechts 400 mensen zich aan. Ook bij diegenen die hun bloed wel al lieten prikken, was de bezorgdheid beperkt.

“Zoveel verschil.” Eddy (79) spreidt duim en wijsvinger zo ver als mogelijk: “Dees kan toch niet.” Hij komt net buiten en kan zijn ogen niet geloven. “Ik was vroeger 1,72 meter, nu meten ze hier 1,65 ...

Adblock test (Why?)


Buurtbewoners 3M-fabriek laten bloed onderzoeken: “Bang voor PFOS? Ik ben vooral geschrokken van mijn lengte” - Het Nieuwsblad
Read More

No comments:

Post a Comment

Hoe Zuckerberg ook de zoveelste vernedering in de Amerikaanse Senaat overleeft en al 20 jaar alle concurrentie wegveegt - Het Laatste Nieuws

[unable to retrieve full-text content] Hoe Zuckerberg ook de zoveelste vernedering in de Amerikaanse Senaat overleeft en al 20 jaar alle c...